27 januari 2015 Ramavtal

Mycket hjälp att tillgå vid upphandling av pensionsadministration

Är din kommun en av de 80 som kommer upphandla Pensionsadministration och/eller försäkring av kollektivavtalad tjänstepension under första halvåret 2015?

Behovsanalys - en god start

Vårt tips är i så fall att ni börjar med en behovsanalys och en pensionsrevision. Ni upphandlar normalt sett för kommande fyraårsperiod och under den tiden hinner mycket hända. Medarbetare börjar, slutar eller går i pension. Att aktivt jobba med och säkerställa att pensionsförmånerna är uppdaterade och därmed både redovisa korrekt pensionsskuld och kunna amortera gamla pensionslöften.

Alternativ vid upphandling

Det finns flera tillvägagångssätt för en upphandling och ett av dem är att ni använder er av vårt ramavtal Pensionsadministration 2012-2.
Vi har redan gjort det mesta jobbet då vi utvärderat, ställt kvalitetskrav och gjort kravspecifikationen, din del blir att fråga efter priset. Funderar ni över något är ni välkomna in på avtalets webbsida (se länk ovan) där det finns tydliga instruktioner om exempelvis vilka dokument som behöver fyllas i och skickas in till leverantörerna.

Alternativ till att använda vårt ramavtal är att göra upphandlingen själva eller att anlita en extern konsult. Med vårt avtal har ni alla bitar på plats redan nu och kan förkorta processen avsevärt.

Frågor?

Har du funderingar kring något av ovan eller något annat gällande era pensioner ta gärna kontakt med Stellan Kolbäck, Säkra Södra Berget AB. Stellan är oberoende konsult anlitad av oss och har varit oss behjälplig vid upphandling av ramavtalen.

Stellan når ni enklast på mail eller telefon 072-2019427

För mer information läs här.

Tipsa en vän

Kommentarer (0)

Skriv en kommentar