Dryckesautomater 2017

Vill du ha tillgång till kaffe och dryck på jobbet? Fungerar dryckesautomaten i väntrummet dåligt? Behöver kaffemaskinen ständigt underhåll? Då är det här en upphandling du ska bevaka. Med Dryckesautomater 2017 finns både varma koppar och kalla glas alltid nära till hands.

Dryckesautomater 2017 kommer att ersätta nuvarande ramavtal Dryckesautomater 2013 som löper ut november 2018.

Om upphandlingen Dryckesautomater 2017

Precis som befintligt avtal omfattar upphandlingen

  • kaffemaskiner
  • vattenautomater

inklusive service och produkter. Förstudien kommer visa mer exakt vad nästa ramavtal ska innefatta, eventuellt tillkommer fler anbudsområden.

Redan nu står det klart att upphandlingen fokuserar på hållbarhet. Det gäller för såväl elanvändning, produkternas ursprung och odling samt arbetsrättsliga villkor.

Varför upphandlar vi dryckesautomater?

Påfyllda, fungerande dryckesmaskiner är en viktig del av många arbetsplatser, skolor, mottagningar och offentliga platser. Här adderar vi också ett hållbarhetsperspektiv till tjänsten. Vi tänker på miljö- och klimatpåverkan samt bevakar etiska och sociala krav i hela produktionsledet. Du som användande kund blir garanterad ett avtal där mycket redan är säkerställt.

Tidplan för upphandlingen

Annonsering av upphandlingen är beräknad till Q2-Q3 2018. Målsättningen är att ha nytt avtal på plats hösten 2018.

Om upphandlingen

  • Status: Planerad
  • Upphandlingsområde: Administrativa tjänster

Tipsa en vän

Kontaktperson

Peo Bengtsson

Kategoriansvarig administrativa tjänster och resetjänster, SKL Kommentus Inköpscentral
Tel:
08 709 59 10
:
SKL Kommentus UC